Contact reparatiedienst

Ga naar inhoud
Menu openen Menu sluiten
Home

Retourneren, reparatie & klachten

Je wilt een product binnen de garantietijd laten repareren of retourneren?

Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie betekent dat een product is of moet doen wat de consument redelijkerwijs van het product kan verwachten. De garantietermijnen die op onze website worden vermeld, verwijzen naar de aanvullende garanties die wij bieden. Eventuele aanvullende garanties die door ons worden geboden, hebben geen invloed op de wettelijke garantie.

Bij Teufel zijn we overtuigd van de kwaliteit van onze producten. Daarom mag je alle producten 8 weken lang thuis op je gemak proefluisteren en geven we 12 jaar garantie op behuizingen, chassis, frequentiescheidingsfilters van luidsprekerboxen en 2 jaar op koptelefoons, elektronische apparatuur, componenten en onderdelen. Voldoet ons product toch niet aan je verwachtingen – geen probleem. Je mag het dan gewoon weer retourneren. Hier ervaar je hoe je een retourzending voorbereidt:

  • Meer informatie over retourzendingen

    • Om je retourzending zo goed mogelijk voor te bereiden, vragen we je om contact met ons op te nemen, zodat we een ophaalafspraak kunnen inplannen.
    • Houd de volgende informatie uit je bestelbevestiging bij de hand:
      • Bestelnummer (begint met een 3, bijv. 30012345)
      • Klantnummer
      • Bankgegevens: IBAN, BIC
    • Na het aanmelden van je retourzending kun je het product gratis laten afhalen. We informeren je telefonisch over de precieze afwikkeling van de retourzending.

    Zo bereik je ons:

    Telefoon: 31-20 8083195
    E-mail: service@teufelaudio.nl

    Let op: wij vragen je om niet ongevraagd reparatie- of retourzendingen aan ons postadres te sturen. Neem contact met ons op om een ophaalafspraak in te plannen.
    Verpakkingsinstructies:
    Net als jij, willen we vermijden dat het product tijdens het transport wordt beschadigd. Mocht je de originele verpakking niet meer hebben, dan vind je hier informatie over het verzendklaar maken van je pakket.
    Retourformulier:
    Nadat je contact met ons hebt opgenomen, ontvang je een ingevuld retourformulier per e-mail. Controleer de gegevens en zend het formulier vervolgens met je retourzending mee.
    Het retourformulier is hier ook als PDF te downloaden.


    • Stuur je het product ter reparatie terug, geef dan een gedetailleerde beschrijving van het probleem, zodat onze technici de oorzaak ervan zo snel en effectief mogelijk kunnen oplossen.

      We verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden.

Je wilt een product na afloop van de garantie laten repareren?

Gaat je product na afloop van de garantie en de wettelijke garantie (garantietermijn) kapot, dan kunnen we het tegen betaling repareren. Voordat we het product repareren, ontvang je eerst een offerte over de uit te voeren reparatie.

  • Meer over reparatie tegen betaling

    Om een offerte te kunnen maken, wordt het product op onze kosten door een transporteur bij jou opgehaald. Neem contact op met ons, zodat ons service-team de afhaalopdracht aan de transporteur kan overdragen.
    Na ontvangst, controleren we het apparaat en maken we een offerte op met de uit te voeren reparatie en het te betalen bedrag.
    Het te betalen bedrag bestaat uit de kosten voor het materiaal, de arbeidsuren en de terugzendkosten.
    Nadat we het apparaat hebben ontvangen, ontvang je 5-7 dagen later de offerte per e-mail. Je hebt vervolgens 4 weken de tijd om de reparatie per e-mail of brief in opdracht te geven. De reparatie duurt ongeveer 10 dagen (vanaf de opdrachtbevestiging).

    We verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden voor reparatieservice na kostenberekening.

    Zo bereik je ons:

    Telefoon: 31-20 8083195
    E-mail: service@teufelaudio.nl

Neem contact op met onze reparatiedienst

Je hebt je Teufel apparaat al opgestuurd en je wilt de status van de reparatuur weten?

Zo bereik je onze service hotline:

Telefoon: 030 21784 225
Ma - vrij: 08:00 - 17:00 uur 
Zorg ervoor dat je het retouropdrachtnummer bij de hand hebt wanneer je contact met ons opneemt (nummer begint met "7..." ).

De algemene voorwaarden betreffende reparaties buiten de garantietijd vind je hier.

Klachtenprocedure

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via service@teufelaudio.nl. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.degeschillencommissie.nl/) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Meer informatie over het wettelijke herroepingsrecht

Je hebt het recht om de overeenkomst binnen een periode van 8 weken zonder opgaaf van redenen te herroepen.
De annuleringstermijn verstrijkt 8 weken na de dag waarop jij of een derde persoon, die niet de door jou aangewezen vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons door middel van een duidelijke bevestiging (bijv. schriftelijk, per post, fax of e-mail) laten weten dat je je het contract wilt ontbinden. Je kunt hiervoor het voorbeeldformulier gebruiken, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om gebruik te maken van de herroepingstermijn, volstaat het om je bericht van de uitoefening van het herroepingsrecht vóór het einde van de herroepingstermijn te versturen.

  • Gevolgen van de herroeping

    Indien je de overeenkomst annuleert, krijg je alle tot dan toe door jou gedane betalingen, inclusief de verzendkosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de keuze voor een andere standaard verzendmethode dan de goedkoopste die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om de overeenkomst te annuleren, teruggestort. Indien je slechts een deel van de bestelling terugstuurt, worden de verzendkosten voor de heenzending niet vergoed. Wij betalen het bedrag terug met dezelfde betaalmethode die je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk hebt ingestemd met een andere betaalmethode; in ieder geval zijn er geen kosten verbonden aan de terugbetaling. We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of totdat je hebt bewezen dat je de goederen hebt geretourneerd, afhankelijk van wat het eerst aan de orde is.

    Je dient de goederen onmiddellijk, maar uiterlijk 14 dagen na de datum waarop je ons op de hoogte hebt gesteld van je beslissing om het contract op te zeggen, aan ons te retourneren of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

    Als je ons op de hoogte stelt van de retourzending, zullen wij de directe kosten van de retourzending / ophaling van de goederen voor onze rekening nemen.
    Je kunt de goederen ook op eigen initiatief of via andere transportbedrijven terugsturen. In dit geval zijn de kosten voor het terugsturen van de goederen voor jouw rekening. 

    Klantenservice:
    Telefoon: 31-20 8083195
    E-mail: service@teufelaudio.nl
    Ons contactadres:

    Heinrich Dehn
    Teufel Liebigstrasse 88
    22113 Hamburg, Duitsland

    Je bent slechts aansprakelijk voor een waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen en die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Opmerkingen ter ontbinding van de koopovereenkomst in het geval van gratis extra producten/accessoires:

Houd er ook rekening mee dat je extra’s (extra artikelen, accessoires), die we gratis aan een gekocht product hebben toegevoegd, moet terugsturen wanneer je de koopovereenkomst annuleert. Het toekennen van gratis geschenken is gebonde aan de voorwaarde dat je geen gebruik maakt van je wettelijk herroepingsrecht of contractueel retourrecht. Als je het gratis geschenk niet terugstuurt in geval van ontbinding van het contract, verlangen wij een vergoeding ter waarde van het product.